Żółte krokusy, wschodzące na wiosnę na szkolnym skwerze, po raz kolejny przypominają o akcji Irlandzkiego Towarzystwa Edukacyjnego, przeprowadzonej wraz z Żydowskim Muzeum Galicja w Krakowie (od 2009 roku).
Celem Projektu Krokus jest upamiętnienie półtora miliona żydowskich dzieci oraz setki tysięcy dzieci innych narodowości zamordowanych w czasie Holocaustu i II wojny światowej. Założeniem jest również uświadomienie młodzieży niebezpieczeństwa związanego z dyskryminacją, uprzedzeniami i nietolerancją. Każda szkoła, przyłączająca się do owego przedsięwzięcia, otrzymuje jesienią cebulki żółtych krokusów, które zakwitając wczesną wiosną, przywołują pamięć bestialsko pomordowanych. Żółty kolor kwiatów nie jest przypadkowy – w znaczeniu symbolicznym jego celem jest przywołanie koloru gwiazdy Dawida, którą Żydzi zmuszeni byli nosić podczas okupacji niemieckiej.
W tym roku klasa 2c pod opieką wychowawczyni Marzeny Bajorskiej po raz kolejny wzięła udział w „Projekcie Krokus” i zasadziła jesienią na skwerku szkolnym tuż pod Drzewkiem Wolności cebulki żółtych krokusów. By zgłębić zagadnienie Holocaustu, uczniowie wzięli także udział w lekcji muzealnej przeprowadzonej we wrocławskim Muzeum im. Pana Tadeusza, której temat brzmiał: „Kto ratuje jedno życie – ratuje cały świat”. W czasie trwania zajęć mogliśmy poznać historię działalność Żegoty, a także zastanowić się nad skutkami zagłady dla współczesnego świata. Zobaczyliśmy cudem ocalałe dokumenty z okresu II wojny światowej oraz medal i dyplom Sprawiedliwego wśród Narodów Świata. W ramach zwiedzania muzeum wzięliśmy udział w wykładzie na temat Holocaustu oraz obejrzeliśmy wystawę poświęconą życiu Władysława Bartoszewskiego – uhonorowanego tytułem Sprawiedliwego wśród Narodów Świata.
„Projekt Krokus” dzięki Żydowskiemu Muzeum Galicja w Krakowie z powodzeniem jest realizowany od kilku lat nie tylko w Polsce, ale również przez wiele szkół z całego świata. Zasadzone żółte krokusy mają za zadanie ocalić od zapomnienia tych, którzy odeszli w dramatycznych okolicznościach, a przede wszystkim przestrzec przed nieuzasadnioną nienawiścią i agresją wobec drugiego człowieka. Celem klasy 2c jest przywracanie do żywych tych, którzy „zostali wymazani z pamięci” i przypomnienie, że kiedyś Żydzi stanowili istotną część naszej społeczności.